torsdag 1. mars 2012

Energigivende vær!

For et utrolig nydelig vær det har vært her i dag! Sola har strålt fra blå himmel og jeg har faktisk hatt en pytteliten bråtebrann her i dag :-)

Måtte bare sette fyr på litt tørrsvidd gress og det luktet VÅR!!!!!!!!!!!

Har vært utendørs så og si hele dagen og holdt på med et av mine større prosjekt. Det har gått i slipemaskin og med hyppige kaffepauser i sola har det vært en helt fantastisk 1. mars! 


Og om værgudene er snille og serverer det samme i morgen blir det nok ferdigsliping av prosjektet utendørs bare jeg får vært en tur i byen og handlet mer slipepapir :-) Pakket sammen utejobben da sola forsvant og gikk heller inn og jobbet litt med et mindre prosjekt inne i stua (sola ladet opp batteriene skikkelig i dag). Plast på gulvet er kjekt for da kan jeg male der foran peisen og ha god tørketemp :-)

Underside av bordplata - den må jo males den også :-)

Se på disse flotte søylebeina da - nydelig blomsterutskjæringer rundt hele

Nedre del av understellet - fine detaljer på sidene her også


Et gammelt salongbord er under forvandling. Bordplata hadde MASSE stygge flekker i lakken samt at den hadde krakellert en hel del og understellet var oppskrapt gjorde at jeg valgte å male det. Først ble alt demontert og pusset over. Bordplata er pusset helt ned til treverket for å få bort den krakellerte lakken. Deretter ble alle delene grunnet med heftgrunn og pusset over igjen etter tørketiden. Nå står det altså i stua (på plast) og har fått sitt første toppstrøk med oljemaling, Jotun silkematt. 

I morgen kveld blir det vel lett pussing over alle delene igjen før det siste toppstrøket. Så får det stå og tørke ekstra lenge før jeg monterer sammen alle delene igjen. Liker ikke å håndtere nymalte møbler for mye de første dagene etter siste strøk da det så altfor lett kan bli merker. Malingen må liksom få "herde" litt før man begynner å ta de i bruk!

Nå er det vel snart på tide å finne puta og vente på at Jon Blund kommer på besøk :-) Håper virkelig at jeg våkner til en ny solfylt dag i morgen!

Ønsker alle en riktig god natt så blogges vi snart igjen!


Klem Tone

4 kommentarer:

  1. Hjelpe meg så flink du er med alle prosjekter, her står det rimelig still om dagen. Men egentlig burde jeg har satt i gang for jeg har maaaaaaaaaange prosjekter som skal snekres, sys, males osv. Ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Har fått energi av det fine været :-)
      Klem Tone

      Slett
  2. Så mye du får utrettet, Tone - du imponerer meg virkelig :O)
    Får lyst å rykke meg sjøl i nakken nå!!
    Ha en kos helg.
    Stor klem, Anne:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord Anne! Sånt varmer :-) Ha en skjønn søndag du også!
      Klem Tone

      Slett